Seniorom v ťažkej životnej situácii pomôže krízová linka 0800 172 500

06.02.2009 Celý región

Prievidza, Bratislava, 2. 2. 2009: Fórum pre pomoc starším v spolupráci so spoločnosťou Deloitte Slovensko spúšťa krízovú Senior linku s cieľom pomôcť starším občanom v kritických životných situáciách.
Pomoc a rady seniorom budú poskytovať odborne vyškolení pracovníci na bezplatnom telefónnom čísle 0800 172 500 v pracovných dňoch v čase od 9.00 do 17.00 hodiny.

Počet seniorov, ktorí sú týraní a zneužívaní, je im obmedzovaná osobná sloboda alebo sú inak ohrození, každoročne narastá. K týraniu a zneužívaniu dochádza v rodinách, v sociálnych a zdravotníckych zariadeniach alebo v domovoch dôchodcov. Vo väčšine prípadov sa to deje skryto, bez vedomia blízkeho okolia. Postihnutí majú strach o probléme hovoriť, priznať sa, že je im ubližované. “Na základe našich dlhoročných skúseností, ako aj skúseností našich spolupracovníkov - psychológov, právnikov, lekárov a sociálnych pracovníkov vieme, že postihnutí radšej hovoria o svojich problémoch anonymne a ochotnejšie sa zdôveria človeku, ktorý nie je z ich najbližšieho okolia, ” hovorí prezidentka Fóra pre pomoc starším, Ľubica Gálisová. “Potrebu zriadiť krízovú linku sme vyhodnotili ako akútnu. Vďaka spoločnosti Deloitte spúšťame prvú fázu prevádzky, počas ktorej budú pracovníci na linke v stanovených hodinách, mimo ktorých budú hovory zaznamenávané na odkazovač a pracovníci linky sa čo v najkratšom čase skontaktujú s volajúcim, ” dodala.

Seniori sa môžu na pracovníkov linky obrátiť v situácii, ktorú považujú za kritickú a ktorá môže mať rôzne príčiny. Pracovníci Fóra pre pomoc starším najčastejšie riešia situácie ako rodinné problémy, zlé vzťahy medzi príbuznými, porušovanie osobnej slobody, psychické a fyzické týranie, ohrozenie zdravia a života. Starší občania sa často-krát situácii odovzdajú, rezignujú, nedokážu si vysvetliť, prečo sa tak deje. Krízová linka má pomôcť seniorom prežiť dôstojnú a v rámci možností čo najplnohodnotnejšiu jeseň života.

“Podporiť projekt krízovej linky pre seniorov vníma spoločnosť Deloitte ako svoju povinnosť v rámci spoločensky zodpovedného podnikania. Sme radi, že máme možnosť aj takouto formou prispieť k zlepšeniu kvality života seniorov, “ uviedla Diana Karaffová, zodpovedná za marketing a komunikáciu Deloitte Slovensko.

Hlavným účelom tejto linky je poskytnúť občanovi nielen podporu, nádej a pocit bezpečia, ale i odbornú a právnickú pomoc v kritických situáciách. Rovnako má za cieľ zvýšiť právne povedomie starších a sprístupniť im dôležité informácie, ku ktorým na rozdiel od mladšej generácie prístup nemajú.

----------------------------------------------

Fórum pre pomoc starším združuje fyzické a právnické osoby zabezpečujúce starostlivosť, pomoc a služby pre starších s cieľom chrániť ich práva, presadzovať ich záujmy a pomáhať uspokojovať ich potreby. Fórum sa snaží zmierňovať nešťastie , utrpenie a samotu starších, sociálne znevýhodnených a zdravotne postihnutých starších občanov a podporovať ich integráciu do spoločenského a verejného života.
Viac informácií nájdete na internetovej stránke www.forumseniorov.sk.

Deloitte poskytuje audítorské, daňové a konzultačné služby a služby finančného poradenstva verejným a súkromným klientom pôsobiacim v rôznych odvetviach. Prostredníctvom globálne prepojenej siete členských firiem v 140 krajinách Deloitte prináša odborné schopnosti na svetovej úrovni a široké lokálne znalosti, aby pomohol klientom dosahovať úspechy, kdekoľvek pôsobia. 165 000 odborných pracovníkov spoločnosti Deloitte je odhodlaných stať sa štandardom dokonalosti.

Odborných pracovníkov spoločnosti Deloitte zjednocuje kultúra spolupráce, ktorá podporuje integritu, jedinečnú hodnotu pre trhy a klientov, vzájomnú angažovanosť a silu kultúrnej rozmanitosti. Pracujú v prostredí, ktoré sa vyznačuje nepretržitým vzdelávaním, zaujímavými skúsenosťami a bohatými príležitosťami pre ich kariéru. Odborní pracovníci Deloitte sú pripravení posilňovať spoločnú zodpovednosť, budovať dôveru verejnosti a pozitívne pôsobiť v spoločnosti, v ktorej žijú.

Názov Deloitte zahŕňa jeden alebo viac subjektov organizácie Deloitte Touche Tohmatsu, asociácie Swiss Verein, a jej sieť členských firiem, z ktorých každá predstavuje samostatnú a nezávislú právnickú osobu. Detailnejší prehľad právnej štruktúry Deloitte Touche Tohmatsu a jej členských firiem nájdete na internetovej stránke www.deloitte.com/sk/o-nas.

Deloitte Central Europe je regionálnou organizáciou združujúcou subjekty zastrešené spoločnosťou Deloitte Central Europe Holdings Limited, ktorá pôsobí v strednej Európe ako členská firma Deloitte Touche Tohmatsu. Služby poskytujú dcérske a pridružené spoločnosti Deloitte Central Europe Holdings Limited, ktoré sú samostatnými a nezávislými právnickými subjektmi. Dcérske a pridružené spoločnosti Deloitte Central Europe Holdings Limited patria medzi popredné odborné poradenské firmy v regióne, ktoré poskytujú služby prostredníctvom viac ako 4 000 pracovníkov pôsobiacich vo vyše 30 kanceláriách v 17 krajinách.

Na Slovensku poskytujú služby spoločnosti Deloitte Audit s.r.o. , Deloitte Tax k.s. a Deloitte Advisory s.r.o. (spoločne „Deloitte Slovensko“), ktoré sú pridruženými spoločnosťami Deloitte Central Europe Holdings Limited. Deloitte Slovensko patrí k najvýznamnejším organizáciám poskytujúcim odborné služby na Slovensku. Vyše 250 slovenských a zahraničných špecialistov poskytuje služby v oblasti auditu a daní, konzultačné služby, služby v oblasti riadenia rizík a finančné poradenstvo.

Viac informácií nájdete na internetovej stránke www.deloitte.sk.

© 2009 Deloitte Slovensko. Všetky práva vyhradené.
 

Vyberte región

mark